Od prvních nesmělých krůčků,
až k úspěšnému dospělému e-shopu
Provedeme vás vším, co byste měli při přípravě e-shopu znát a nastavit.
Nebojte se, není to nic těžkého.

7. Kam dál

Máte fungujicí byznys, ve svém oboru jste dosáhli prvních úspěchů a posílili jste si svoji pozici na vašem trhu. A začínáte zjišťovat, že byste chtěli svůj byznys posunout dál. Pojďme se podívat, jaké jsou možnosti.

Expanze do zahraničí

Rozšířit svůj byznys mimo hranice je nyní snadnější než kdykoliv předtím. A představa rozšíření zákaznické základny je lákavá. Ale nenechte se tím zaslepit – musíte pořešit spoustu věcí, které jste patrně ve vaší domovské zemi řešit nemuseli.

Pamatujte na řádný průzkum trhu a vaší místní konkurence. Zkuste se poučit z jejich chyb. Projděte si celý doručovací proces – budete mít kvalitního dopravce? Odkud budete expedovat zboží? Máte e-shop v místním jazyce (a nejlépe i na místní doméně – stejně jako vy, tak i zahraniční nakupující budou více věřit „domácím“ doménám)? Máte zákaznickou podporu s příslušnou jazykovou znalostí? Nejsou v dané zemi nějaké právní nebo účetní specifika? Jak se chovají místní nakupující? Budou na ně fungovat stejné marketingové kanály? Stejný tón komunikace? Máte na tuto expanzi vyhrazené dostatečné finanční prostředky?

Pamatujte na to, že expanze do zahraničí se neprovádí přeložením webu do místního jazyka (v Shoptetu podporujeme angličtinu, němčinu, polštinu, slovenštinu a maďarštinu). Je potřeba myslet na spoustu věcí, tak, aby vás tato expanze (díky tomu, že nebudete mít tolik prostoru se věnovat všemu jako doposud) nepřipravila o vaši obchodní pozici na vašem mateřském trhu.

Nový sortiment

Máte už dostatek zkušeností z vašeho oboru, abyste věděli, co funguje a co ne. Možná je na čase rozšířit pole vašeho působení. Ať už cestou rozšíření vašeho stávajícího sortimentu, nebo vytvořením si úplně nového e-shopu a s ním spojeným novým zbožím. Zde již budete moct zúročit vaše draze získané zkušenosti, ale pamatujte zároveň na to, že určitá část vaší pozornosti se přesměruje jinam, a to by nemělo ohrozit chod vašeho původního e-shopu.

Strategický investor

V určité fázi svého podnikatelského života zjistíte, že se už dál neposunujete. Že se stále vzděláváte, snažíte se posunovat svůj byznys dál, ale už to neskáče o desítky procent jako v minulosti. Pokud se dostanete do této fáze a uvědomíte si ji a máte snahu s tím dělat něco dál, můžete si pogratulovat. Většina lidí takové sebereflexe schopna není.

Řešením může byt přizvání strategického investora do firmy. Jedná se o investora, který vkládá prostředky do investic v oblasti své působnosti. Přináší tak nejen kapitál, ale také odborné znalosti, jimiž v dané oblasti disponuje. Vy si tak můžete, výměnou za podíl ve vaší firmě, získat nové obzory, kontakty, nebo informace, které zase skokově posunou váš byznys dál.

Zde ale postupujte velmi opatrně – budete dávat všanc podíl ve své firmě, proto si buďte jistí, že získáváte adekvátní protihodnotu (a zároveň, že jste ji schopni nabídnout i vy).

Pokud není pro vás cesta přes nového společníka ta pravá, zkuste alespoň nalézt někoho šikovného z vašeho oboru, který by pro vás mohl být mentorem a mohl by vaše myšlení rozvíjet touto cestou.

Eshopiště

Možná, že budete sledovat, jak se váš e-shop úspěšně rozrůstá, a postupně začnete přemýšlet třeba o jeho expanzi do zahraničí, rozšíření sortimentu nebo dalších možnostech kam se posunout dál. Pokud pro tento rozvoj budete potřebovat finanční injekci, nejspíš začnete shánět investory. Skvěle vám v tom může posloužit Eshopiště.cz, což je tržiště zavedených e-shopů nabízených k investici, nebo prodeji. Můžete tedy svůj e-shop přidat a čekat na zajímavé nabídky. Další příležitostí je pak i výhodný prodej e-shopu, když dostanete nápad na nové podnikání. Anebo si ke svému e-shopu přikoupit ještě nějaký další? Možností je spousta, stačí si vybrat.

Obchodiště

Postupem času třeba budete chtít zareagovat na poptávku po zboží, které zrovna nemáte v nabídce. Ne každý má kapacitu na rozšíření výroby. Hledání velkoobchodního dodavatele ale může být náročné. S výběrem pomůže internet, ale také zkušenosti jiných e-shopařů. Co když budete chtít rozšířit sortiment a najít nového dodavatele zboží? Nebo snad dostat svou značku do povědomí a ušetřit za reklamu? V takovém případě se Vám určitě hodí portál společnosti Shoptet Obchodiště.cz. Tento projekt pomáhá velkoobchodním dodavatelům se prezentovat ostatním e-shopařům. Ti tak mají příležitost se snadno na dodavatele napojit a ve svém e-shopu nabízet nové produkty.

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek