Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení 

()

Jak vybrat e-shopové řešení a jaký rozpočet si vyčlenit? Podělím se s vámi o pohled programátora a designéra a společně si ukážeme, jak rozmanité mohou být e-shopy Shoptet na jedné šabloně a proč na začátku svého online podnikání nepotřebujete vlastní e-shop na míru.

Pokud jste dosud prodávali jen v kamenném obchodě, je pro vás asi obtížné si představit, co potřebujete k vytvoření vlastního e-shopu. Kde s e-shopem začít? Uklidním vás. Na začátku svého online podnikání nepotřebujete e-shop na míru. Ideálním řešením je pronájem e-shopu, kde si díky řadě šablon můžete vzhled svého e-shopu zvolit. A nezáleží, jestli se specializujete na rybářské potřeby, dětské oblečení nebo kouzelné krystaly. 

Shoptet má k dispozici vzhledové šablony: buď vlastní předpřipravené, které jsou zdarma, nebo šablony od Shoptet Partnerů. Ty vám tvůrci mohou upravit podle vašich představ, takže váš e-shop bude vypadat tak, jak chcete, a ve výsledku zaplatíte mnohem méně, protože nebudete platit kompletní programování od nuly. Inspirujte se, jak si vzhledovou šablonu vybrat.

Pojďme se podívat na důvody, proč je pro začátek lepší šablona než e-shop na míru.

Nízká cena, rychlé řešení

Jak jsme zmínili v úvodu, pronájem e-shopu je cenově dostupný a vhodný pro začínající podnikatele, kteří mají omezený rozpočet. Implementovat e-shop na šabloně může být pro tvůrce (nebo i pro vás) velmi rychlé a snadné, protože se jedná o hotové řešení, takže vás nečeká vývoj od nuly. Důležité je pro vás vědět, že můžete začít prodávat online rychle a bez velkých finančních investic.

Pro srovnání – e-shop takto získáte od 340 Kč měsíčně, zatímco řešení na míru by vás stálo přinejmenším statisíce – nemluvě o čase, který budou vaši programátoři, designéři a copywriteři potřebovat na vývoj i následný provoz e-shopu. 

Moje zkušenosti s klienty jasně říkají, že začínající nebo menší e-shopy vlastní řešení na míru nepotřebují. Když jsem pro klienta implementoval jeho produkty do e-shopového řešení Shoptet, často se klient při tom sám učil, a když viděl, jak je to snadné, dokázal to následně udělat bez pomoci, čímž jednoznačně šetřil svůj rozpočet. 

Profesionální řešení, perfektní design 

Za e-shopovými platformami jako Shoptet stojíi zkušení designéři a vývojáři, a proto nabízejí šablony, které splňují dnešní náročné požadavky zákazníků, jsou konverzní a přilákají více zákazníků.

Nezapomeňte, že více než 70 % lidí webové stránky zavře, pokud nejsou responzivní – to znamená, že se nezobrazují správně na všech typech zařízení, (počítač, mobil, tablet) nebo pokud jejich design neodpovídá požadavkům 21. století. Neinvestujte do produktů, které odradí vaše zákazníky. 

V jednoduchosti je krása a funkčnost

Výhodou je, že k dispozici máte technickou podporu, a nemusíte se starat ani o aktualizace. Platební bránu můžete na svém e-shopu spustit do 24 hodin. Díky doplňku Pokladna můžete svůj e-shop propojit s kamenným obchodem. Shoptet se stará i o bezpečnostní aktualizace a minimalizuje tak riziko zranitelnosti vašeho e-shopu. Vy se staráte o svůj obchod, Shoptet se stará o vaše zabezpečení. 

Často se mi stává, že moji klienti potřebují upravit některý z modulů podle svých požadavků, a to se dá také zvládnout bez větší námahy. Pokud například potřebujete zobrazit dva produkty vedle sebe místo jednoho, je snadné vytvořit novou mřížku přímo na míru vašemu e-shopu. Vše lze dokódovat tak, aby vyhovovalo právě vašim požadavkům a produktům.

Rozšíření, která změní váš e-shop

Shoptet nabízí rozšíření a pluginy, které můžete snadno integrovat do svého e-shopu a získat tak potřebné funkce. Doplňky Shoptet vám pomohou přidat do vašeho e-shopu různé funkce, jako jsou platby, tlačítka, marketingové nástroje nebo analytiku. Doplňky mohou zlepšit funkčnost vašich webových stránek, usnadnit vám např. práci s produktovými popisy, automatizovat, ale i přilákat více zákazníků. 

Každý zákazník je jiný, takže i variabilita doplňků je obrovská. Do svého e-shopu můžete přidat různé druhy tlačítek, šipek nebo zpráv, které vaše zákazníky udrží na webu déle, mohou je zaujmout a díky těmto prvkům dokončí nákup. 

Jak vidíte na obrázcích níže, možnosti přizpůsobení doplňků jsou nekonečné, můžete si vybrat barvu, tvar nebo písmo tak, aby se co nejvíce blížily vaší značce a váš e-shop vypadal přesně podle vašich představ.

Produkty přidávejte kdykoli

Začal váš podnik rychle růst? Žádný problém. Škálovatelnost je velmi snadná, protože šablony jsou navrženy i pro tyto změny. Nemusíte investovat do kompletních řešení na míru, aby vaše podnikání rostlo. 

Klienti se na mě často obracejí s potřebou rozšířit svůj e-shop. Začínáte s několika produkty jako rodinný podnik, a když se vám po nějaké době začne dařit lépe, rozhodnete se, že chcete více produktů nebo že je potřebujete rozdělit do více kategorií. Nebo že se chcete v rámci svého podnikání zaměřit i na jiné skupiny zákazníků, a to vyžaduje vytvoření dalších obchodů. 

Příklady z praxe

E-shopy na jedné šabloně nevypadají všechny stejně

Pro Shoptet jsem vytvořil šablonu Apollo a postavil na ní řadu e-shopů pro klienty – každý z nich má originální a nezaměnitelný design. 

Klientů, kteří používají mou šablonu, je mnoho, ale pro lepší představu uvedu jen několik příkladů.

Rotující slidery i přehledný nákupní proces

Pro technologickou společnost Servis Repas jsem na externí šabloně vytvářel vlastní grafické změny, změnil záhlaví, přidal další podmenu do e-shopu, zvýraznil a zároveň zjednodušil záhlaví. Klient si vybral šablonu Apollo na základě větší funkčnosti – zobrazování produktů formou rotujícího slideru, přehlednou podobu nákupního procesu, zobrazování hodnocení obchodu nebo nejnovějších článků na homepage – škálovatelnosti a vzhledu samotné šablony.

Grafika s cílením na maminky

Dětský e-shop Chrústiček pro změnu potřeboval zastřešit kompletní grafiku a programování e-shopu. Jako základ jsem použil šablonu Apollo, kterou jsem přizpůsobil modernější grafice a současnému designu, který byl pro klienta s cílovou skupinou maminky nesmírně důležitý.

Web, e-shop i velkoobchod

Obchod se zbraněmi CID Praha použil šablonu Apollo s úpravami na míru. Klient potřeboval rozdělit stránku na landing page s proklikem na samotný e-shop, vojenský materiál a velkoobchod. Pro e-shop jsem také upravil grafiku podle požadavků klienta.

Zvýraznili jsme menu

Značka campingového vybavení Cacadoo rovněž využila šablonu Apollo, avšak úprav bylo více.  Grafických i programovacích. S klientem jsme přepracovali hlavičku, infobannery, zvýraznili jsme menu, upravovali jsme top kategorie, bannery, detaily produktů i patičku. 

Každý e-shop má jiný vizuál i funkčnost

Jak vidíte, 4 různé e-shopy na jedné šabloně a každý z nich má jiný vizuál a funkčnost. Je to jasný důkaz, že i externí šablonu lze upravit podle potřeb každého klienta. A rozhodně neplatí, že všechny e-shopy, které jsou na ní postavené, budou vypadat stejně. Záleží jen na vás, jak chcete, aby váš e-shop vypadal – neexistuje žádné „to nejde“.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Jakub Turský
Autor příspěvku

Jakub Turský

Jsem vesmírný bojovník za moderní design a funkční kód. Věnuji se umění grafiky a pixelů už víc než 8 let a z mé spolupráce s klienty a agenturami vzniklo přes 800 epických projektů. Ke každému klientovi přistupuji jako blesk z čistého nebe – rychle a osobně. Tvorbě e-shopů na Shoptetu věnuju všechen svůj pracovní čas, e-commerce je můj oblíbený galaktický kvadrant.
Jsem vesmírný bojovník za moderní design a funkční kód. Věnuji se umění grafiky a pixelů už víc než 8 let a z mé spolupráce s klienty a agenturami vzniklo přes 800 epických projektů. Ke každému klientovi přistupuji jako blesk z čistého nebe – rychle a osobně. Tvorbě e-shopů na Shoptetu věnuju všechen svůj pracovní čas, e-commerce je můj oblíbený galaktický kvadrant.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů